رب النوع حلقه

بر مدار روزمرگی‌ها، راهی جز روشنگری نداریم...

رب النوع حلقه

بر مدار روزمرگی‌ها، راهی جز روشنگری نداریم...

بسم الله

طبق آیه ی شریفه ی: لَقَد کانَ لکُم فی رسول الله اُسوةٌ که پیامبر اکرم صلوات الله علیه را الگویی برای امت معرفی می کند، در می یابیم ک بر همین معیار فاطمه سلام الله علیها نیز اسوه و الگو هستند. چرا گه آیه ی تطهیر ایشان را یک انسان معصوم معرفی کرده و روایات متعددی نیز از رسول الله صلوات الله علیه در شأنیت ویژه ی ایشان به عنوان یک انسان الهی منقول است.

خطبه ی فدکیه ی ایشان ک بعد از وفات پیامبر (ص) و در مسجد النبی ایراد فرمودند، بیاناتی از اتمام حجت در تحقق اهداف انبیاء را شامل می شود.

در این خطبه ی شریفه بر ذکر شریف " لا اله الّا الله" تأکید شده که در واقع "اخلاص" و به طور خاص، اخلاص در "توحید" را یادآور می شود.

اخلاص به معنای انجام هر فعلی در این عالم و صورت گرفتن هر اقدامی، به نسبتی که برای خداوند نباشد به همان نسبت از توحید فاصله دارد.

در جایی از خطبه ی فدکیه، حضرت فاطمه سلام الله علیها تأکید زیادی بر تفکر و تعقل نیز می فرمایند. بدین معنی که: برای اینکه عقلت روشن شود باید تفکر کنی.( ...و أنارَ فی التّفکّرِ مَعقولَها)

که تفکر را کار عقل در ردیف کردن مقدمات معلوم برای رسیدن به مجهولات تعریف کرده اند.

۹۶/۱۱/۲۸
آن جانب

نظرات  (۱)

و انار فی التفکر معقولها... کاش بقول دکتر ازین بندای اسارتی که برای خودمون ساختیم رها بشیم بلکه یه کم نور بخوره بهمون آبجی..
پاسخ:
...إلّا ما رَحِمَ رَبّی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی